Zbyt duze spalanie .
Zbyt duze spalanie .
Witam, BMW M3 S54 260tkm przebiegu 2004r
jezdzac sobie normalnie po moim miasteczku spalala mi 12-13 litrow na sto az tu nagle ostatnio przy nadal spokojnej jezdzie zaczela palic 16-17
martwi mnie to bo zaczalem sie angazowac nad ekonomia i nie krecilem wiecej niz 4 tys na trasie 150km i tu spalanie nadal 13 nic mniej a na kompie pokazuje przy takim muleniu 9,5
swiece filtry powymieniane sondy na kompie pracuja ladnie od 0-1V i czesto nawet na rozgrzenym czuc z wydechu paliwo tak jak na zimnym... temp na kompie 80-83 stopnie przy 10 stopniach an dworze
czy ktos moze cos jeszcze zasugerowac
jezdzac sobie normalnie po moim miasteczku spalala mi 12-13 litrow na sto az tu nagle ostatnio przy nadal spokojnej jezdzie zaczela palic 16-17
martwi mnie to bo zaczalem sie angazowac nad ekonomia i nie krecilem wiecej niz 4 tys na trasie 150km i tu spalanie nadal 13 nic mniej a na kompie pokazuje przy takim muleniu 9,5
swiece filtry powymieniane sondy na kompie pracuja ladnie od 0-1V i czesto nawet na rozgrzenym czuc z wydechu paliwo tak jak na zimnym... temp na kompie 80-83 stopnie przy 10 stopniach an dworze
czy ktos moze cos jeszcze zasugerowac
Re: Zbyt duze spalanie .
Zacznij od elementów które regulują skład mieszanki oraz które możesz pomierzyć. Zacznij od odczytu pamięci błędów a następnie dokonaj pomiarów przepływomierza i sondy lambda przed katalizatorem.Nawet jesli nie wykazując blędów.
Inne przyczyny mogą być prozaiczne...szukaj nowych "oporów" .U mojego kolegi zatarte łożysko alternatora powodowało wzrost spalania o odczuwalny 1l jeżdząc po mieście...Pasek się nie ślizgał ale alternator niemiłosiernie grzał...okazało się ,że po zdjęciu paska nie można było nim (alternatorem) ruszyć. Sprawdź układ jezdny, hamulcowy etc. Tyle na odległość reszta inicjatywy należy do Ciebie...
Inne przyczyny mogą być prozaiczne...szukaj nowych "oporów" .U mojego kolegi zatarte łożysko alternatora powodowało wzrost spalania o odczuwalny 1l jeżdząc po mieście...Pasek się nie ślizgał ale alternator niemiłosiernie grzał...okazało się ,że po zdjęciu paska nie można było nim (alternatorem) ruszyć. Sprawdź układ jezdny, hamulcowy etc. Tyle na odległość reszta inicjatywy należy do Ciebie...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Zbyt duze spalanie .
dzieki.
odczyty sond na kompie pokazuja ze pracuja od 0-1V ale przeprywki nie patrzylem.... sondy wiem jak zmierzyc miernikiem ale nie mam pojecia jak przemierzyc przeplywke?dodam ze zauwazylem okopcone na czarno koncowki wydechu.
odczyty sond na kompie pokazuja ze pracuja od 0-1V ale przeprywki nie patrzylem.... sondy wiem jak zmierzyc miernikiem ale nie mam pojecia jak przemierzyc przeplywke?dodam ze zauwazylem okopcone na czarno koncowki wydechu.
Re: Zbyt duze spalanie .
Okopcone końcówki sugerowałby zbyt bogatą mieszankę. Obie sondy pracują na pewno równo??
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Zbyt duze spalanie .
A jeżeli u kogoś sondy nie chodzą równo i pod impą pokazuje się błąd kraftsotoffsystemdiagnose 1 i kraftsotoffsystemdiagnose 2, spalanie jest w granicy 16 -20, może to być wina regulatora napięcia na alternatorze ? czy raczej sondy 1,2 przez kat ? Pompę kupiłem nową, regulator ciśnienia paliwa też
Sondy chodzą miedzy 0-2 a 0,79 (nigdy więcej nie pokazały i na pewno nie tak równo jak na filmiku poniżej) alternator jest od nowości jak np. chce zamknąć szybę (urzywam przycisku przy zamkniętej już szybie) obroty mi lekko opadają. W samochodzie zrobię wszystko po kolei od czego zacząć najlepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=U-Vyj1ChrV0" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.youtube.com/watch?v=U-Vyj1ChrV0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Zbyt duze spalanie .
Widzę ,że ciężko z opd. Zamówiłem, pedał gazu bo wywalał błąd 175 i 176 (potencjometr) oraz o obydwie sądy przed kat no i w końcu krokowy 

Re: Zbyt duze spalanie .
WItam wymienilem czujnik temp plynu chlodzacego bo zaczelo sie nie winnie od lekko wychylonej wskazowki na lewo az nagle przy mocny dociskaniu wskazowka spadala na niebiezkie pole .... czujnik wymienioony teraz testy spalania... co do sond lambda chodza obie prawie w calym zakresie ale nie rowno raz jedna raz druga lekko sie mijaja ale moim zdaniem to bez znaczenia wazne ze pracuja w pelnym zakresie... jesli sie myle poprawcie bo to moje pierwsze eM
teraz zobaczylem filmik i nie pamietam teraz ale sondy za katem mi chyba nie pracuja jak na filmie raczej stoja okolo 0.95
teraz zobaczylem filmik i nie pamietam teraz ale sondy za katem mi chyba nie pracuja jak na filmie raczej stoja okolo 0.95
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Zbyt duze spalanie .
Jeżeli wartości sond się nie zmieniają i np. sonda zatrzymała się na stałej wartości to znaczy ,że jest padnięta.
Re: Zbyt duze spalanie .
jest dokladnie tak jak mowisz... co lepsze odpialem te sondy za katem i ero bledow....Starvedbody pisze:Jeżeli wartości sond się nie zmieniają i np. sonda zatrzymała się na stałej wartości to znaczy ,że jest padnięta.
no i teraz czy moglby ktos wrzucic tutaj numer boscha tych sond bo nigdzie nie moge ich tak poprostu znalezc:(
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Zbyt duze spalanie .
To są nr. sond
0 258 005 281
0 258 003 771
0 258 003 751
0 258 005 139
Ważne ! - > nie zabieraj się sam za to ponieważ końcówki w sondach ori a Bosch są inne więc trzeba przełożyć końcówki by pasowały, najlepiej zlecić to komuś bo można połamać wtyki !
0 258 005 281
0 258 003 771
0 258 003 751
0 258 005 139
Ważne ! - > nie zabieraj się sam za to ponieważ końcówki w sondach ori a Bosch są inne więc trzeba przełożyć końcówki by pasowały, najlepiej zlecić to komuś bo można połamać wtyki !
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zbyt duze spalanie .
Bo trzeba kupić sondy dedykowane a nie uniwersalne te drugie nigdy nie będą idealnie działać właśnie przez to,że mają zarabiane końcówki.
Re: Zbyt duze spalanie .
no wlasnie chce dedykowane tylko u nas jak juz ktos slyszy M3 to nie wie co sie dzieje i chce numer czesci...
